Träning, solnedgång, banankaka och middag

Goder afton, goder afton, både herre och fru,
vi önskar Eder alla en fröjdefull jul!
Nä, skämt åsido det är väl lite tidigt att säga sådant? Förlåt mig så mycket, ber så hemskt mycket om ursäkt ifall jag retade upp någon.

Under denna söndagen har jag trots min slöhet ändå fått gjort rätt mycket... Jag har tränat.
. Började först med Jillians workout video men tröttnade snabbt. Det är just sådana övningar som jag tycker är såå otroligt tråkiga! Därför "blippade" jag vidare på Youtube och hittade tillslut Denise Austins video som var i ett helt annat stuk. Betydligt mer roligt och svettig blev jag må ni tro. Kände bara att jag inte riktigt hängde med i hela koregrafin, eftersom min kordination inte är den absolut bästa i världshistorien. Fast jag gjorde så gott jag kunde i alla fall! :)

Ett par timmar efter träningen fick jag syn på en vacker solnedgång utanför mitt fönster, och som den fotograf/bloggare jag är så var jag ju bara tvungen att forografera detta fantastiska ögonblick...


Så småningom framåt kvällen kände jag för att baka en banankaka och för att den inte skulle brännas vid (vilket inte har hänt någon annan gång, nej nej) gick det upp ett ljus för mig, en snilleblixt så att säga. Jag MÅSTE vara banankakavakt. Därför slog jag mig ner i soffan med boken Bläckhjärta.


Det dröjde inte länge förrän banankakan var färdig gräddad. Kände en oerhörd stolthet över att den inte blev svart som natten utan att den fick sin fina gyllenebruna färg precis som en "normal" banankaka ska få...


Jag som människa blir jämt och ständigt hungrig... Då slog jag på stort... Nää, inte direkt... Tyckte att rester var ett bra alternativ. Då blev kvällens middag alltså: Kycklingfile, köttfärs, gurka och ananas + salladssås som en extra knorr på slutet. Pssst... lägg märke till min superfiiiina ljusstake som jag shoppade i går i Knalleland.


Vad har ni sysslat med och ätit till middag i dag? ;)

Kommentarer
Johanna - A dream as a model ♥ säger:

nice :D

2013-11-24 | 20:56:53
Bloggadress: http://jonza.blogg.se
Boel säger:

Sv: det ska jag :D

2013-11-24 | 21:05:21
Bloggadress: http://bowelz.blogg.se
linah säger:

älskar ditt bloggnamn:D
musik e bäst

2013-11-25 | 02:30:57
Bloggadress: http://linaheve.forme.se
Josefine Anerland säger:

Gud vilken fin solnedgång!

2013-11-25 | 08:32:32
Bloggadress: http://josefineanerland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note