Musik har alltid varit en stor passion i mitt liv.



Jag har börjat ta upp sången igen. Det känns riktigt roligt! Musik har alltid varit en stor passion i mitt liv. Har sjungit näst intill hela min livstid.
Det är någonting speciellt med att sjunga, man får utlopp för sina känslor tillsammans med text och musik. Det är inte det lättaste att beskriva, men någonting händer med mig när jag får använda min röst. Fast det går i perioder för mig med lusten att sjunga här hemma. Men nu känns det som att jag har fått tillbaka min lust! När jag väl har börjat sjunga är det svårt att sluta. Jag kan hålla på i flera timmar och är envis för att det ska låta bra. Kan räcka att jag missar att komma in rätt i låten och jag kör det om och om igen tills det sitter. Övar dock på att inte vara så petig så att man kan ta sig vidare in i låten. Det krävs att jag lägger band om mig själv. Inte rent bokstavligt som jag hoppas att ni förstår. ;)

Denna kille hittade jag på Youtube för ett tag sedan och har fastnat. Så sjukt fint med olika instrument. Har tröttnat lite på att bara sjunga till ett piano... Dessutom blir det en annan utmaning att hitta takten om man testar att sjunga till andra instrument. Vilket är det som jag behöver öva allra mest! Btw, dessa låtar ovan, "Thinking Out Loud" och "All of Me" är mina just nu absoluta favoriter att sjunga! Så sjukt vackra låtar. Musik och text är helt fantastiska! Börjar mer och mer kunna tolka dessa på mitt eget sitt. Det är en av saker som min sångpedagog har lärt mig då vi övade sång.

Om ni vill höra hur min röst låter eller hur jag kan vara som person, går det att kika på det inne på min Youtubekanal: Mssinglover
Hoppas att ni gillar det! Kram till er finisar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note