Tänker direkt på frihet. Frihetens fågel. Fast skenet kan bedra.

Jag tycker om konst. Har lagt märke till att konst är en tolkningsfråga. Det jag ser är inte säkert att du ser. Det är precis därför jag gillar konst, ingenting är rätt eller fel. Jag och Ulrika besökte Borås Konstmuseum i går. Det var riktigt roligt och spännande! Ingen av oss hade varit där tidigare. Det fanns mycket att rikta sin blick åt, många tavlor var sådana vi inte förstod över huvud taget. Det blev en och annat höjt ögonbryn.


Här är ett urval av tavlorna:



Denna tavla fastnade jag verkligen för! Så himla effektfullt med en stad i olika färger. Det ser lite ut som en lego konstruktion. Riktigt häftigt!



Denna tavla är väldigt snygg i svartvitt och den guldiga ramen runt "lyfter upp" den ytterligare. Gillar även motivet. Tänker mig att det skulle kunna föreställa ett bord som speglar sig i ett vardagsrum. Jorå, jag har mycket tankar kring det mesta.



Denna föll mig även i smak. Tycker om färgerna och spännande samt mystiskt med hålet i taket. Vad kan ha hänt? Eller vem är svarta karaktären? Kanske finns personen inte på riktigt, utan endast på en tavla.  Det går att spekulera en hel del...



Woow, alltså denna tavla får mig att känna ett visst lugn. Den utstrålar harmoni och frihet. Undrar genast vad som skulle kunna ske på platsen. I vilket fall. En otroligt vacker tavla!
 


Vi var inne i ett rum där det fanns olika konstverk. På skylten innan vi gick in stod det att verken tyds annorlunda beroende på om det är mörkt eller ljust. Så i början var det mörkt, men sedan lystes allting upp.  Medan det var mörkt passade jag på att fånga ljuset igenom en gardin av något slag. Tycker att det blev fina bilder.



Då jag tittar på denna tavla tänker jag direkt på frihet. Frihetens fågel. Fast skenet kan bedra. Det ser ut som att bitarna vill förmedla att allting inte står rätt till. Någonting har gått i kras.



Åååh, vad både jag och Ulrika gillar det här rummet. Väldigt gammaldags, men ack så fint! Jag tycker extra mycket om tavlan (en söt bebis) och stolarna. Hela inredningen är speciell...



Jag som är musikintresserad. Kände mig tvungen att fotografera denna fina fiol. Tycker dessutom att trä är så fint på många saker. Bland annat fioler.



Haha, jag fick en briljant idé att vi kunde härma tavlans uttryck. Det blev ett härligt och roligt resultat! Eller vad tycker ni?

Jag hade ett riktigt roligt besök på Borås Konstmuseum. Många skratt, höjda ögonbryn och öppna munnar. Precis så det ska vara när man besöker ett museum. ;)

Kommentarer
Emma säger:

Fina tavlor :)

2015-02-06 | 14:08:38
Bloggadress: http://oscarssonemma.blogg.se
Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ säger:

Kul:) Jag är inte speciellt intresserad av konst, men lite kul kan det trots allt vara att gå på ett sådant ställe.

2015-02-07 | 10:21:42
Bloggadress: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note