Kroppen säger INTE stopp.

Träning är för MÅNGA någonting man ENDAST gör för att man känner ett MÅSTE. Träningshetsen som har tagit en raketfart. Mina tankar kring det är att inga stora resultat visas, har lärt mig att gyllene regeln för att komma långt med sin träning handlar om att man tycker det är roligt! För känner man den känslan är det lättare att kämpa. Fast det är klart all träning är inte rolig (till en början) med tanke på att kroppen intalar sig att det är sjukt jobbigt och du bara vill GE UPP. Kanske är det första gången du gör just den övningen. Då kan jag ärligt talat säga att det INTE är roligt. MEN när du väl har tagit dig över denna tröskel inser du att det FAKTISKT är roligt. Kroppen är ett helt fantastiskt fenomen. Vi kommer lätt in i NYA vanor, om vi bara har viljan att ta oss dit. Kroppen orkar mer än vad vi tror. Det är inte kroppen som säger STOPP utan det är HJÄRNAN.

Anledningen till varför jag över huvud taget skaffade ett gymkort är för att jag fick ryggproblem.
Har aldrig varit en gymbrud (har dock aldrig gett mig en chans). En annan anledning är att jag kände mig allmänt trött om dagarna. Vilket fick mig att inse att jag MÅSTE ta till en annan träningsform. Innan jag började synas på gymmet, simmade jag. Det funkar säkert för vissa, men jag tyckte INTE det var särskilt roligt att simma fram och tillbaka. För mig blev det enformigt. Minns ni att jag berättade för er att det viktigaste är att man tycker att träning är roligt? I det här fallet föll jag i min egen grop och var tvungen att ta mig upp.

Om du är redo att kämpa med din träning, kan du få stora resultat. Jag är ännu inte framme vid mitt MÅL. Det är en process som pågår tills JAG känner mig färdig. Dock kommer jag ALDRIG sluta träna.

Här har ni min process:

 
12 februari

 
5 november 2014

 
19 december 2014

 
2 mars 2015

 
28 augusti 2015

 
14 juni 2015
 
WOOOW, vilken resa jag har gjort! Jag är OTROLIGT stolt över mig själv.

Jag har gymmat sedan 26 februari 2014 och det är det BÄSTA beslutet och invistering jag har gjort för mig själv någonsin. Ångrar inte en sekund att jag valde att skaffa ett gymkort. Det får mig att må bättre och känna mig piggare vilket gör att jag orkar min vardag på ett helt annat sätt. För mig handlar inte träning om ett MÅSTE. Utan det är min livsstil och jag gör det för att jag ÄLSKAR det! Kan jag, så kan du! Vi gör det TILLSAMMANS!

Kommentarer
Amanda Jona [SPONTAN] säger:

Åh så roligt, heja dig! :D

2015-08-30 | 08:22:20
Bloggadress: http://spontan.blogg.se
emmish säger:

så härligt, kämpa på =) håller med att de är kul att träna

2015-08-30 | 16:16:45
Bloggadress: http://nouw.com/lillemmish
VERONICA - fashion blog säger:

Jag älskar verkligen detta inlägg, så himla bra och så många viktiga aspekter. Du är har verkligen gjort en stor resa, starka du! :)

2015-08-30 | 18:12:35
Bloggadress: http://vveronicas.com/
MadAboutTea säger:

Du har verkligen gjort en resa! Bra gjort :D

2015-08-31 | 09:44:10
Bloggadress: http://Madabouttea.se
sara säger:

Härligt att höra! Kämpa på! :)

2015-09-03 | 11:49:05
Bloggadress: http://rodett.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note