Hur får man egentligen en bra blogg?

 
Jag tänker tipsa er om vägen till en bra blogg! HERE WE GO.

1. Jag tycker att en tydlig design och header är viktig. Det är ju det första intrycket man får.
 
2. Bilder är verkligen A och O. Gärna kvalitetsbilder, det är inte kul att klicka in på en blogg och det endast vimlar av oredigerade mobilbilder. Det blir inte samma känsla och effekt. Att fotografera med systemkamera är ett stort plus! Fast vet mycket väl att inte alla är så fotointresserade att man invisterar i en sådan dyr kamera. Dock höjer det din blogg!

3. Det är viktigt att tänka på vad man vill förmedla i just sitt inlägg. Hur vill jag att läsarna ska reagera? Vad vill jag komma med detta? Tycker att det ska finnas en tanke bakom inlägget, helt enkelt. Dock tycker jag personligen om att blanda lite smått och gott, i fall jag känner för att skriva om flera olika saker. Då gör jag det!

4. Aktiv uppdatering vet ju alla bloggare vid det här laget ökar chansen till att få en stor blogg. Däremot är det inte alltid man har tid att till exempel blogga tre gånger per dag (vilket jag oftast inte har). Jag har ett litet knep till er. Det kan räcka att du lägger in ett inspirations- och citatinlägg och sedan avslutar dagen med ett genomtänkt inlägg. Eller varför inte knåpa ihop ett par inlägg när du har tid - då kan detta läggas upp när tiden inte finns. Hur smart som helst ju!

KOM IHÅG! Det här är MINA personliga åsikter. Vad jag tror är vägen till en bra blogg! Ni får jättegärna kommentera och berätta - ge tips på hur NI tror att man får en bra blogg. Vore kul att höra era tankar kring detta. :) ♥

Det här var bara ett axplock av bloggtips. Finns tusen andra saker.

Hoppas att ni gillade vad ni läste! Jag har trots allt en del erfarenhet, eftersom jag bloggat i tre år.

Kommentarer
V I L M A L A ♔ säger:

Vilket bra inlägg!!! ♡♡♡

2014-09-29 | 21:49:25
Bloggadress: http://vilmala.blo.gg/
Susanna Maria J säger:

Så bra inlägg med massa bra tips ,D

2014-09-29 | 21:53:54
Bloggadress: http://oslofru.com/
FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

bra inlägg. Tycker design är viktigt, bilder är alltid ett plus för det ser bättre ut med dem än ett inlägg med bara text :)

Tycker också man ska skriva om det man tycker att är kul att skriva om, inläggen blir automatiskt bättre då

2014-09-29 | 21:55:05
Bloggadress: http://efji.blogg.se/
amanda säger:

bra tips!

2014-09-30 | 08:59:44
Bloggadress: http://liindstrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note