DET RÄCKER NU. STÅ UPP MOT NÄTHAT!



Jag vill dock lägga till att även killar har sett andra bli utsatta för näthat och nätmobbning. Det är inte bara tjejer. Fast jag förstår med tanke på orden "hora", "fitta", "slyna" och de andra ord som tas upp i videon att det riktar sig främst till tjejer. Däremot är "bögjävel" ett ord som många killar får höra. Bara om man visar känslor till sin kompis på sociala medier. Kan en sådan kommentar dyka upp! Hur sjukt?

Den här videon berör mig OTROLIGT mycket!! Jag är nästan helt säker på att varje människa någon gång i sitt liv har utsatts för näthat. På ett eller annat sätt. Vi tolkar ordet "näthat" på olika sätt. Det som någon ser som näthat behöver inte nödvändigtvis betyda detsamma för en annan person. Eftersom personen ifråga kan se näthat ur en helt annan synvinkel. Fast oavsett hur man ser på näthat är det lika VIDRIGT! Dessa kommentarer var något jag uppmärksammade häromdagen på en tjejs blogg och blev allmänt ledsen...
Hemska kommentarer... En kille försöker trycka ner en tjej. Det är självklart lika illa oavsett kön. Det värsta tycker jag bland annat är människor som blir kallade "hora". Ordet används alltför ofta och har blivit ett själsord och en svordom. Ibland funderar jag kring om personen verkligen vet vad ordet betyder, som uttrycker sig med ett sådant starkt ord... Och vet ni vad? Det här händer DAGLIGEN - Sverige tillåter fortfarande det.Polisens hemsida står det: "Dessutom utreder regeringen om man ska skärpa straffen för förtal, hot och ofredande. Utredningen ska presenteras i början av 2016". Jomen, bra där. År 2016 kommer näthatet ha blivit ännu större och förorsakat mångas liv. För näthat kan leda till självmord. Jag har själv blivit utsatt för näthat, men aldrig haft tankar på att skada mig. Näthat är fruktansvärt! Känner därför att det är ett ämne jag vill uppmärksamma och tycker är OERHÖRT viktigt.

Kommentarer
Madeliene säger:

sv: Tack så mycket sötis! :D
Ja det hoppas jag med..

2014-09-16 | 15:05:39
Bloggadress: http://Madeias.blogg.se
Beatrice Jakobsson - Vimmelfotograf säger:

Sv: Åååå, den gillar jag med. Sååå mycket. Mysfakor på högnivå!

2014-09-16 | 15:14:20
Bloggadress: http://beattriicee.blogg.se
Clin säger:

usch för det dr med näthat. Men tyvärr finns det för mycket av just det!!

hihi ja jag minns vårt samtal =) Jag kan faktiskt erkänna att jag blivit mer våglig och använder ofta mönstrade byxor nu :D Och nu kan jag nästan tänka "varför har jag inte gjort det innan då där är så snyggt!! "

Hoppas du haft en bra dag gumman.
nu ska jag rusa till bussen och kvartsamtal för dottern.
Massa kramar.

2014-09-16 | 15:22:43
Bloggadress: http://emmaclin.blogg.se
bexollila säger:

sv haha asså! ja brukar ALDRIG få blåmärken så ja måste slagit mig riktigt rejäääält haha! ja ramla på fyllan när dem firande min födelsedag haha :( jag lottar alltid vinnaren :D
de är fint med mig, förutom skinkan då haha, sj?

2014-09-16 | 21:26:18
Bloggadress: http://nattstad.se/bexollila

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note