Ett underbart möte med Farbror Blå


I går var jag ute på en härlig kvällspromenad, tanken var att det skulle bli en liten promenad. Fast det blev genast en längre. Gick bort till ett slott som finns här i Borås, utforskade det och hittade slutligen en riktigt bra murkant att sitta på, samtidigt som mysig och go musik spelades i mina lurar. Njöt av den fina utsikten som kunde skådas där uppe. Farbror Blå cirkulerar nedanför, lägger inte någon större tanke över det. Då jag plötsligt ser i ögonvrån att en bil är på väg upp. Jag känner ilningar i hela kroppen. En bil är på väg upp. Vad ska den göra här? Efter ett tag inser jag att det är Farbror Blå som vill kolla att allting är bra med mig.

- Vad gör fröken här uppe?
- Jag sitter bara här och kollar på den fina utsikten.
- Jo, det är en väldigt fin utsikt.
- Är allting bra med dig då?
- Jodå, det är bra. Jag förstår om det ser misstänksamt ut att jag sitter här uppe.
- Nej då, vi kollar bara att alla mår bra.
- Ha en trevlig kväll.
- Tack detsamma.

Det här var extremt otippat, att få kontakt med Farbror Blå. Det finns trots allt hopp för makthavande. De bryr sig om sina medmänniskor (i alla fall dessa). Ett underbart möte!

Kommentarer
Madeliene säger:

- det finns nog en hel del poliser som bryr sig, beror helt på hur man behandlar dom :)

2014-10-09 | 13:26:18
Bloggadress: http://madeias.blogg.se
Charlotta Hägg säger:

Sv. Jaa, det går det åt faktiskt! Om man bara pluggar en hel dag så håller ju hjärnan på att dö. Dessutom blir jag väldigt rastlös om jag inte får röra lite på mig mellan varven :) KRAM!

2014-10-09 | 14:36:23
Bloggadress: http://charlottahagg.blogg.se/
Denise säger:

Vilka trevliga och snälla poliser! :)

2014-10-10 | 07:04:31
Bloggadress: http://flingans.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note