Middag och fredag

Den här fredagen har sett ut så här: vaknat, duschat, ätit frukost/lunch, pratat med mamma i telefon, lyssnat på musik, tentapluggat, hängt in kläder i torkskåpet, lagat mat, tentapluggat, lyssnat på musik, varit en sväng nere i källaren, diskat, bloggat, kollat på film och varit på äventyr under min kvällspromenad. Vad har ni gjort för någonting? :)

Jag prövade någonting nytt... Det blev en LCHF-omelett. Mycket mumsigt! Visst har jag gjort omelett innan (mååånga gånger) men aldrig en sådan här. Den smakade väldigt bra! 

Receptet - here it comes:
200 gram bacon
1 burk svamp (liten burk)
1 rödlök
svartpeppar efter önskemål

Äggsmet:
4 ägg
4 msk grädde (jag tog matlagningsgrädde)
salt och peppar efter önskemål

Topping:
1 stor skivad tomat
1  msk hackad persilja (jag tog oregano)

GÖR SÅ HÄR:
1. Stek bacon tills det får färg, tillsätt svamp och lök och låt fräsa med.
2. Vispa upp grädde, ägg och kryddor. Häll äggsmeten över baconröran.
3. När omeletten nästan är klar lägger du på tunt skivad tomat. Lägg på ett lock och låt stå i 5 min så tomaterna värms. Avsluta med att strö över 1 msk fryst persilja före servering.

Checka in receptet här.

Som ni kan se ovan på bilderna så slängde jag även i några ananasbitar, såklart! Jag ÄLSKAR ju verkligen denna frukt! :D Haha! När jag lagar mat, brukar jag oftast improvisera, det är mycket roligare och det blir dessutom mera personligt!! Lovely. ♥

Kommentarer
kaffehörnan säger:

Men vad smarrigt en redig fin dag du haft

2014-06-06 | 23:43:20
Bloggadress: http://kaffehornan.blogg.se
kaffehörnan säger:

Jo den har varit bra, cyklat och städade ikväll
Nu kikar jag runt bland lite bloggar

2014-06-07 | 00:01:52
Bloggadress: http://kaffehornan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note