Gårdagens träning

God kväll på er allesammans!

Som utlovat tänker jag nu tala om för er hur gårdagens träning gick. Here we go! (Och ja, jag älskar att säga så.) HERE WE GO!

Först och främst. Har man kört ett hårt pass om ens muskler skakar efteråt?! ;) Så var i alla fall fallet i går. Och då inbillar jag mig att man har gjort ett bra jobb. Jag tror dock även det kan bero på att det var ett par dagar sedan jag tränade, men också att jag har lagt till en övning. En jobbig sådan. Ni vet den som Cecilia visade för mig? I vilket fall. Övningen finns att läsa om här: "Träningen går framåt, wohoo!". Men ack, jag tror att det var det bästa passet jag har kört hittills! Hur tungt och jobbigt jag än tyckte att det var. Gav jag ALDRIG upp förrän jag var färdig med mina repitioner. Som uppvärmning började jag med Crosstrainern i 10 minuter, därefter körde jag en övning med 5 kg:s hantlar - körde 10x3 repetioner. Sedan drog jag mig bortåt maskinerna och köttade på rejält där... Särskilt på ryggmaskinen (haha, har ju ingen aning om vad den heter). Där har jag tidigare haft vikten 13 kg (jag har för mig att det heter så, haha... fan vad kass jag är!"). Nåväl, ökade till 22 kg. Vilket var väldigt tungt... Det som gjorde att jag fortsatte då var faktiskt Kelly Clarksons låt "What doesn't kill you makes you stronger" som spelades i mina lurar. Med andra ord kommer jag bli helt trött på den låten. För eftersom det peppade mig, så är det klart att den ska spelas just när jag tränar ryggen. Definitivt, utan minsta tvekan. Passet slutade på 55 minuter. Helt klart nöjd över min insats!

Hur går det med er träning? :)

Kommentarer
KassandraPalma säger:

hittade min motivation ;)

2014-06-05 | 01:36:11
Bloggadress: http://kasssandra.blogg.se
milina.blogg.se säger:

bra citat!

2014-06-05 | 02:24:06
Bloggadress: http://milina.blogg.se/
MADDISENJ.SE säger:

Bra inlägg! Jag tränar 3-5 dagar i veckan :)

2014-06-05 | 03:02:01
Bloggadress: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note