Två dagar i fokus


Denna bilden togs i går i väntan på att bussen skulle anlända till tha school. Älskar att fotografera soluppgångar! Dock är jag inte ute alltför tidigt - därför blir det mycket sällan jag kan föreviga sådant här... Men när det väl händer så är det helt awsome!


Framåt kvällen var det även filmtime. Det har blivit som en slags trend (väldigt vanligt) hemma hos mig. Att slänga sig i soffan, äta något gott och bara ha det allmänt soft framför en bra film. Inte helt fel om ni frågar mig! Just den gången såg jag "Stepmom". Ååh, det är verkligen en av de finaste filmerna någonsin. Sådan bra handling. Kampen mellan en styvmamma (Julia Roberts) att få närma sig sin mans och hans ex barn medan exet (Susan Sarondon) bara stöter ifrån henne hela tiden. Tills hon tillslut inser att barnen behöver henne. Ni måste bara se den. Den är helt fantastiskt bra!

För att komma in på vad jag har gjort i dag rå. Har varit på en föreläsning som handlade om ekologi. Därefter drog jag och Ida till Stadsbiblioteket sedan gick vi hem till oss själva. Väl hemkommen dammsög jag, innan mamma och Mats skulle komma på besök!


Sedan lagade jag korv och makaroner. Slängde även på lite grönsaker på tallriken. Nyttig som jag är! Tyckte att det blev lite som ett konstverk. Nästa Picasso kanske? ;)

I kväll kollade jag på ännu en film... "I think I love my wife". Den var helt okej men går inte att jämföra med "Stepmom". I alla fall...



... Det jag främst ville tala om var att mamma och Mats lämnade en semla som jag kunde smaska på under tiden filmen rullade. Gottit värre! Utan grädde ofcourse annars hade jag inte ätit upp den (vad tror ni om mig egentligen?!)

Well well. Nu ska jag nani-nana! God natt och sov så underbart gott finisar. :) ♥

Kommentarer
FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

den filmen är väldigt bra!

2014-01-23 | 18:09:25
Bloggadress: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note