Välkommen till livet som högskolestudent!


Tänkvärt citat! Dock har jag noll inspiration...

... Jag känner att jag har så mycket plugg att göra och har dessutom fastnat i ett av mina skolarbeten, att jag bara känner för att skjuta upp det. Ingen bra idé. Får väl ta mig i kragen and just do it! I guess. Peppa mig gärna! För livet är verkligen likt en berg och dalbana just nu. Livet som högskolestudent är inte alltid en dans på rosor, men jag kämpar på. Mitt huvud vill dock ta jullov. Något sådant existerar inte på högskolan. Jävla glädjedödare!
Däremot får man själv avsätta lediga dagar (på egen risk - kan resultera till att man får plugga häcken av sig senare). Åker tack och lov i alla fall hem till familjen nästa vecka! Kommer dra på den stora resväskan för att kunna få plats med massa saker (delvis kurslitteratur och annat roligt - uppgifter). Haha! Välkommen till livet som högskolestudent! Hoppas att jag inte skrämmer er som ska börja utbilda er. Tycker att det är bättre att vara ärlig i stället för att låtsas att allting är frid och fröjd. :) För allting har trots allt en baksida.

Kommentarer
Susanna säger:

Åh ja det verkar väldigt jobbigt att plugga vidare vad jag hört från de flesta :/ Men hoppas att det går bra med den uppgiften du fastnat på :D

sv: Jaa alltid kul ju, så bra att ha syskonbarn :D

2014-12-15 | 18:37:12
Bloggadress: http://suslife.webblogg.se/
Linda säger:

bra bild!

2014-12-16 | 17:50:08
Bloggadress: http://www.nouw.com/LindaLinnros
Cecilia RockBabe Kärvegård säger:

Tufft när inspirationen och motivationen saknas. Det som fungerar bäst då är oftast att göra något helt annat för en stund.

You Rock!!!

2014-12-16 | 21:20:35
Bloggadress: http://klokegard.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note