Lämnade mig inte oberörd. Många tårar lämnade mina kinder denna dag. Både av sorg och glädje.

 
Det finns faktiskt hjältar i Sverige! Vilket får mig att fortfarande ha kvar hoppet för mänskligheten. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

Vilket får mig att komma in på mitt inläggs fokus... Svenska Hjältar-galan som jag kollade på tidigare i dag. Denna galan lämnade mig inte oberörd. Många tårar lämnade mina kinder denna dag. Både av sorg och glädje. Anser att man saknar empati om man inte lyckades bli berörd av dessa fantastiska initativ till hjältemod... Jag är helt mållös... Woow, vilka fantastiska berättelser som slutligen fått ett lyckligt slut! Detta program borde få ett pris!! Underbart att se sådan här medmänsklighet i Sverige. ♥
 
Det är sådant här som behövs uppmärksammas när man vissa gånger helt tappar hoppet för mänskligheten. Då är det viktigt att bli påmind om att det trots allt finns människor som bryr sig om sina medmänniskor. Kan vara svårt att tro när en dörr stängs rakt framför näsan bara för att man själv har kommit ut eller skyndar sig att vara först ut från bussen. Eller hur vi behandlar varandra när avundsjukan tar överhand. Varför kan vi inte bara visa varandra kärlek och omtanke? Varför är det så svårt att glädjas åt någon annans lycka? Jag har fått lära mig att delad glädje är dubbelglädje. Är jag helt ute och cyklar då? Känns som det med tanke på hur samhället ser ut i dag.
 
Mycket tankar cirkulerar i kväll... Ville dela med mig av några. Ta hand om er!

Kommentarer
Carina säger:

Puss gumman!💟

Svar: Pussis mor min sköna! <3
Veronica Pettersson

2014-12-13 | 22:27:07
Cecilia RockBabe Kärvegård säger:

Jag grät också för jag blev så rörd. Det är så underbart att se att det finns människor som bryr sig och är villiga att göra så mycket för andra människor. Fast jag tror det är en inbyggd mekanism i många av dem. :)

Nu har jag förresten en jultävling på min blogg och det vore jättekul om du ville vara med. :)

You Rock!!!

2014-12-14 | 12:42:52
Bloggadress: http://klokegard.se/blogg
Clin säger:

Åhh varför missade jag det?! Hade ju bokat in det på schemat ;(
Hoppas din helg har varit kanon gumman
Massa kramar<3

2014-12-14 | 21:54:34
Bloggadress: http://emmaclin.blogg.se
Denise säger:

Den galan är verkligen så himla bra och nödvändig. Det är grymt att de som gör något för andra uppmärksammas och man får dessutom nytt hopp om mänskligheten. Helt fantastiskt ♥

2014-12-15 | 12:38:50
Bloggadress: http://flingans.nu
MADDISENJ.SE säger:

Tack fina du! Bebis är beräknad till 15/2 :)

Passar på att tipsa om tävlingen i min blogg där du kan vinna en egendesignad almanacka till ett värde upp emot 325:-. Vinnaren utses i morgon så in och tävla vettja!! Du hittar tävlingsinlägget här; http://maddisenj.se/2014/december/tavling-vinn-en-egendesignad-almanacka.html

2014-12-15 | 13:14:17
Bloggadress: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note