Kände mig såå himla kreativ

I dag har jag varit på workshop borta på Navet här i Borås. Den handlade om Matematik, den var väldigt intressant... fick bland annat lära mig 13,14 på ett sätt jag aldrig tidigare haft kunskap om. Hade jag det innan så skulle jag förstått innebörden av det bgreppet. Jag tycker att lärare ska låta eleverna prova på mer praktiska saker. Förslagsvis om kapitlet handlar om just geometri. Gå då ut och leta efter geometriska figurer i stället för att bara sitta och räkna en jävla massa tal i en mattebok. Få eleverna intresserade och nyfikna är det allra viktigaste!! Think outside the box. Det vinner du på!

Förutom det här fick vi prova på olika spel... Några kan ni se här nedan! Kände mig såå himla kreativ. Hihi.


Kvällens middag: Fläskfile med ris,sallad och chilisås samt en mugg mjölk till det. Yammi!

Nu blir det filmtime! Puss och kram, skumbanan. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note