Tillsammans mot cancer

Cancer är är en hemsk och brutal sjukdom som kan drabba vem som helst. Både du och jag. Unga som små och gamla. Hade världen varit rättvis skulle cancern få lida lika mycket som de som drabbas av den gör. Varje dag är en kamp för dem, att orka stiga upp på morgonen och ta dagen som den kommer. Oavsett om de överlever eller deras hjärta slutar slå är cancern en kamp och hopp om livet.

http://img0.tv4cdn.se/?resize=180x101&retina=true&shape=cut&source=http%3A%2F%2Fwebapi.tv4play.se%2Fplay%2Fgrid%2F524ab85fc45948d5b5000012%2Ffb1024_Mot_cancer.jpg%3F2

Jag och familjen har kollat på "Tillsammans mot cancer". Det kom en del tårar under programmets gång. Jag är nog inte ensam om att ha känt sådana personer som inte har överlevt cancern. Därför var det extra gripande men även att lyssna på alla andra som medverkade med sina berättelser lämnade inte ett öga torrt...Sådana program älskar jag verkligen. Något som kan visa hur mycket vi människor faktiskt kan göra tillsammans. Bara vi bryr oss och visar att vi vill göra en skillnad. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Och vet ni vad? Cancerfonden fick in hela 63.500.00 under kvällen. Hur fantastiskt är inte det?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note