Körhelgen - 15 års jubileum

Haha, jag vet att det har dröjt för mig att uppdatera er om hur körhelgen var på Ekhagen. Kören firade då 15 års jubileum. Kändes hur roligt som helst att få vara med och dela den dagen/kvällen med trevligt sällskap.

Körhelgen var verkligen helt fantastisk. Den är svår att beskriva med ord, just för att den är så mycket mer än bokstäver. Musik en hel helg kunde inte bli annat än bra. Eller ah, det blev helt enkelt BÄST. Värmen och omtanken människorna i kören gav. Jag känner mig definitivt välkommen som nykomling i detta goa gäng. Ser fram emot att spendera tid med denna kör!

Till kvällens stora ära såg jag ut såhär... En
enkel brun makeup smyckat med mitt favorit halsband från Lindex och en leopardklänning från Gina Tricot + slutligen min shockrosa egenfärgade jeansjacka från Lindex. Löve it. 
 
Under kvällen serverades det riktigt god mat...

Förrätt: Toast med en salig röra på rökt lax, äpplen, creme fraiche, majonäs och gräslök.
"Rätten har fått sin inspiration från rökig whisky under en resa i Skottland och äppleodlingar under en resa på österlen".

Jag tyckte mycket om denna rätten. Älskar lax. Väldigt mumsig!


Huvudrätt: Lättrimmad, ugnsbakad Långarygg på en bädd av bladspenat och ljuvliga Ljungarpskantareller som gifter sig med potatis och jord ärtskockor och till det vitvinssås, rårivna rödbetor och ett skinksegel.
"Rätten inspireras av Västkusten, segling och givetvis Ljungsarp".

Gillade denna rätten, har aldrig ätit Långarygg tidagare så det var spännande att få veta hur det smakar. Gott, men inte en av favoriterna.


Efterrätt: En söt, syrlig och klassisk efterrätt som serveras utan grädde (haha, i alla fall min). Pratade med Gospelkocken. ;)
"Rätten är helt och hållet stulen från en resa till Key West i Södra Florida".

Det här var favoriten. Mums, vilken god konsistens... smälte riktigt i munnen! Hade gärna tagit en portion extra, hehe. Supergod verkligen!

Senare framåt kvällen bjöds det på spex och underhållning. Ett allsångshäfte låg även till hands hela kvällen vid bordet. Mycket sång och glädje spreds titt som tätt. Helt underbart!
Jag fick även chansen att sjunga Let it be, Tusen bitar och sist men inte minst För kärlekens skull. Går inte riktigt att förklara känslan man känner efteråt... Den är obeskrivlig.

Sådan här underbar usikt med solnedgång hade jag och mina rumskompisar!
Visst är det vackert?!
 
Ps: valde att sitta ner och lyssna när vi körde de två sista låtarna vid ett övningstillfälle (eftersom jag var en aning trött i kolan, haha) och då märkte jag ännu tydligare vilken mäktig kör Living Gospel är! Hörde alla stämmor. Det kommer bli grymt att sjunga med dem framöver!! Hallelujah!

Det är sådana här stunder man kan leva länge på! Musik är livet, det kan ge så mycket mer än bara melodier och toner... Det skapar också gemenskap och kärlek. Vad vore världen i all sin glans om inte musik fanns?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note