Gött mos

Visste ni att gött mos=bra, härligt? Detta var bara lite random från min sida. Anser att man behöver random stuff i sin vardag.
Kålle: "köpte du bärs te maj när du va på systemet?"
Ada: "Hamen"
Kålle: "Gött mos" 

Well well. Gårdagen spenderades i skolan från 9:00-12.00. Då jag var på en workshop/seminarum om Estetik och barns kultur i förskolan. Därefter åt jag även lunch med en klasskompis innan jag begav mig hemåt. Strax efter det kom Ida och hjälpte mig med min komplettering - Lektorier. Den lämnades in i går. Hoppas verkligen jag får godkänt nu! Är trött på det papret nu...

Nåväl, efter att vi hade suttit i flera timmar och knåpat ihop mitt skolarbete (får lägga till att vi flummade en del under tiden, läste bland annat papret på skånska, haha) skrek våra magar: "Ge mig maaaat!" Vi beslutade oss då för att dra och käka pizza där jag bor, alltså Valentino. MUMS! Jag beställde en Kyckling pizza...

Väl mätta och belåtna styrde vi våra steg mot affären för att handla laktosfrimjölk och chokladpudding. Sedan då vi var hemkomna gjorde jag chokladpuddingen och efter det tog vi tag i vårt tentapluggande. Jippi!
Ida gjorde dock allt annat för att slippa plugga. Hon låg hellre i soffan och översatte en spansk tavla... Sådant kan ju också prioriteras... ;)
Jag kan med gott samvete säga att jag var något duktigare på att plugga än min vän, men hur mycket duktigare får bli min egen lilla hemlis.

I slutet av kvällen fick jag ett samtal från Sanna. De orden jag minns som starkast under det samtalet är: "Jag är så glad och tacksam för att just DU är min bästa vän Veronica". Att jag blev rörd av dessa ord kan nog vilken människa som helst förstå.. kom nästan ett par tårar på köpet. Min finaste Sannaälskling! Hon skulle kunna vara min tvilllingsyster. ♥ Jag älskar henne av hela mitt hjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note