En fredag med fart och fläkt

En fredag med fart och fläkt. Alltså har min dag varit väldigt händelserik! Har även samlat på mig duktighetspoäng. Gick upp strax efter 9, åt frukost, borstade tänderna (ja, ni vet allt som ska göras). Därefter drog jag till bussen för att åka in till Språkverkstaden och plugga. Efter en stor och svår svacka i sommar på grund av mycket jobbande + dålig motivation kan jag med glädje säga att jag nu är tillbaka på banan igen! Och det känns så jävla bra rent utsagt. 2013 ska bli ett bra år! Vill kunna blicka tillbaka och känna fygalet vad mycket jag har lärt mig och vilka utmaningar jag har antagit (yes, vill testa på mer än vad jag gjort tidigare). Here I am, mer taggad än någonsin! Yeah. Dessutom som sylten (eftersom jag inte gillar grädde) på moset flyttar mina vänner Emma och Jasse hit till Borås nästa vecka. Wohooo, me is really happy! :D


Efter att jag hade pluggat inne på Språkverkstaden beslutade jag mig klokt nog för att låna "Leka för att lära" eftersom den kommer behövas till min omtenta i oktober.
 
Mat behöver man alltid ha i magen då man har pluggat (i alla lägen förstås). Så fokuset riktades mot Funky Town där jag beställde dagens lunch. Visade sig även att jag fick 10% studentrabatt. Inte helt fel! Tackar och bockar. ;) Synd bara att maten var kall då den serverades till mig... Menmen, då vet jag kanske att jag ska köpa något annat i stället nästa gång. Man lär så länge man lever!

Efter lunchen drog jag iväg till Netto och handlade lite smått och gott. Väl behövligt.


Hittade ett härligt soffläge när jag väl kom hem från mina ärenden och hade kokat makaroner till köttfärsen som jag hade sedan i förrgår och makrill var lätthändigt att slänga på tallriken också, haha! Efter det kikade jag på några avsnitt i samband med mumsiga vindruvor (kärnfria dessutom) till den bästa julkalendern genom tiderna (trots att jag icke var född ens då det sändes). Nåväl, ingen mindre än Albert och Herbert! Goa gubbar som man troligen hatar eller älskar. Tror knappast det finns något mittemellan om jag ska vara helt ärlig. Men jag ÄLSKAR verkligen dem! Göteborgare dessutom, så jao... ni hör väl själva? ;D

Förresten i kväll ska jag gotta mig med chokladpudding, jomen visst serru... det blir kaddemumma (roligare att säga än mumma). Lär väl se en film för den delen också. Hur ser er fredagskväll ut gosingar? :) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note