What comes around goes around

Vi människor är väldigt duktiga på att se andras fel i stället för våra egna. Varför det är så kan man ju fråga sig? Jag tror anledningen är att man vill gömma sina egna brister och därmed är det lättare att söka efter andras fel. Många försöker dessutom må bättre genom att klanka ner på andra. Tycker det är jävligt patetiskt! Du mår verkligen inte bättre, utan det du behöver skaffa dig är en liten gnutta självkänsla. Eller ska någon annan behöva bli ditt offer bara för att du mår dåligt? I såfall är du otroligt tragisk och självisk... Ta ner någon annan i din skit. Pffft... bli en bättre människa!

Det värsta jag vet är om jag hör någon ute klanka ner på någons utseende. Hur fan ska man kunna hjälpa hur man ser ut!? Ingen är perfekt. Men vi alla är unika på våra egna små sätt. Så sträck på dig och var dig själv oavsett om folk snackar skit bakom ryggen på dig. Våga vara annorlunda! För det kommer alltid finnas skitsnack, det gäller bara att kunna hantera det. "What comes around goes around".

Låten "Flytta på dig" säger allt jag har tagit upp här! Men har dock bara valt att ta en liten del av den.

Jag bygger, bygger upp
O du river, river ner
Du gör mig så lack
Du vägrar ge upp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note