Mitt liv består av att utmana mig själv.

  Fotograf: Vjollca Haradinaj

Mitt liv består av att utmana mig själv. Får jag chansen att kunna göra det, låter jag sällan det slinka ur mitt grepp. På jobbet i går kom en sådan chans. På tisdagar får ungdomarna på vår fritidsgård klättra och min kollega frågade även om jag ville göra det. Känslan talade om för mig att "nej det vill du verkligen inte". Medan min nyfikenhet och vilja tog mig till klätterväggen. Ingenting jag har testat förut, mer än i ett badhus. Fast anser inte det är samma sak, det kändes inte på samma sätt och var inte lika högt. Så ja, jag antog helt enkelt utmaningen trots att jag är höjdrädd. Vilket märktes när jag hade kommit en bit... mitt ena ben skakade asmycket och det kändes som att jag skulle börja gråta för att jag var skitskraj för att släppa taget trots att vi hade säkerhetslina. Alltså, den känslan - paniken var inte det minsta rolig eller skön. Men däremot känslan när jag hade klarat av utmaningen var obeskrivlig. Vilket ledde till att jag testade sammanlagt tre gånger och det tredje försöket gick över förväntan. Tog mig nästan högst upp. Kommer helt klart testa någon mer gång om det blir att jag får jobba någon mer tisdag. Det var riktigt kul!
 
Med denna text vill jag förmedla ett budskap om att det ALLTID är värt att kämpa för att nå SINA mål. Det må vara en riktigt jobbig väg DU har framför DIG men det kommer vara så värt i slutändan när du märker att du LYCKAS.

Kommentarer
Ztinas - Motivation att följa dina drömmar säger:

Älskar ditt sätt att tänka! :)

2015-09-30 | 20:41:47
Bloggadress: http://ztinas.spotlife.se
Cassandra Haraldsson säger:

Fin bild! :)

2015-09-30 | 21:47:53
Bloggadress: http://sensor.blogg.se/
SandraEmilia säger:

Vilken snygg och häftig bild på dig! :)

2015-10-01 | 18:30:56
Bloggadress: http://autre.fi/sandra-emilia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note