Hur som haver skorna skaver, haha.


God kväll på er mina goingar! :)

Nu är det dags för mig att berätta om gympasset som jag körde i morse. Ett gött sådant! Fokus lades på ben och armar, fast rumpan fick även en släng av sleven... som gjordes tillsammans med en kettle bell. Gillar det redskapet. Alltid dock innan jag börjar styrketräna värmer jag upp ett par minuter på löpbandet. Brukar bli väldigt svettig, beroende på hur länge och fort jag springer. Det är så det ska vara! I love it. Visar ju bara att man har kämpat. Jag är på gymmet för att svettas. Vet att det finns en del tjejer som inte vill svettas och tycker att det är ofräscht. Ni som är dessa tjejer tänk så här: Varför svettas vi? "Om vi inte svettades skulle kroppstemperaturen snabbt stiga till en ödesdiger nivå. I samband med att kroppen anpassar sig till att svettas mer blir den också bättre på att återta salter ur svetten. Annars kan det bli en saltförlust som det inte verkar finnas några positiva effekter med. Ju effektivare kroppen är på att reabsorbera salterna, desto bättre, säger Mattias Folkesson." Hoppas från och med nu att ni fullständigt skiter i om ni svettas! Det är trots allt en positiv sak.

Btw, testade för första gången en roddmaskin. Det var spännande... känner dock att jag borde läsa om hur man går tillväga så att man får in rätt teknik. Alltid lika viktigt! Hur som haver skorna skaver, haha. Mitt pass landade på 40 minuter och jag utmanade mig lite extra under vissa övningar. Kunde helt klart gått sämre. ;)

Hur går det med er träning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note