Det är okej, att inte vara okej. Okej?

 
Då det känns som allra segast att kicka igång dagen. Man är så opepp att det visslar om det. Den känslan har troligen vi ALLA känt någon gång. På ett eller annat sätt. Eller hur? Då ingen lust finns till någonting. Orken är helt borta, du känner dig maktlös, hjälplös och slö. Det enda du förmodligen ägnar en tanke åt är "wake me up, when it's all over". Du vill bara dra täcket över huvudet. I stort sett exakt såhär har jag känt enda sedan jag vaknade i morse, vilket var redan vid 06:00. Då kan ni nog förstå själva att den här dagen inte har varit den bästa i Veronicas liv. Nej, verkligen inte. Däremot insåg jag att jag inte kunde deppa ihop totalt - vilket ledde till en stunds pluggande. Inte för att det gjorde mig gladare, eftersom jag inte riktigt visste hur jag skulle formulera min inlämning. Har dock fått skrivit ett par meningar i alla fall (lycka till att bli klar, när den ska vara inne redan på torsdag). Men jag väljer att se det på det här sättet: Ingen kan ALLTID vara på topp. Har faktiskt bestämt mig för att få klart det till nästa examination. För jag känner mig själv. Skulle jag lägga fokus på den i morgon så vet jag att det kommer stressa upp mig extremt mycket! Därför får det bli JUST såhär. Tar nya tag i morgon med pluggande inför en omtenta i matematik. Tjohoo!
 
Det jag mest vill förmedla igenom detta inlägget... Är att det är okej, att inte vara okej. Precis som Jessie J sjunger "It's okay to not be okay" i sin låt Who You Are. Dagar du känner att det verkligen inte finns någon motivation. Du vill bara dra täcket över huvudet Det är okej. Det är även okej att ta DIG själv i första hand om du känner att DU till exempel inte orkar träffa dina vänner på grund av att du helt enkelt inte mår bra. Utan att det ska ifrågasättas. Det är okej!
 
På tal om annat, fast ändå inom samma forum. Jag kände att cykelturen ner till stan (för att se Nordea stängt, haha) förut var väldigt behövlig. Fick tillräckligt med energi för att laga mat då jag kom hem. Det blev kortlett, sallad och en kantarellsås - tyvärr, en köpt sådan, alltså såsen (är nämligen för lat).

Kommentarer
Ulrika säger:

Hoppas du får en bättre dag imorgon!
Sv: Tack för en gullig kommentar! Små djur betyder också mycket :)

2014-05-20 | 20:32:38
Bloggadress: http://blogg.improveme.se/lovisaulrika/
miche - 17 åring med CP-skada och hydrocephalus ~ livsstil och bloggdesign säger:

Tack för inlägget! <3

SV: Brukar gå på gå-band, sedan olika övningar för ryggen och benen :) Kan skriva ett inlägg ifall du vill?

2015-07-17 | 23:41:41
Bloggadress: http://miche.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note