Bakning av kolakakor


Efter min VFU i dag från 06:30-14:00 har jag bakat kolakakor som jag ska bjuda barnen och personalen på i morgon. Eftersom det är min sista dag. Känner mig generös och kompetent at the same time. :) Underbart!

Här är receptet:
100 gram rumsvarmt smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 msk ljus sirap
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

GÖR SÅ HÄR
1. Rör smör och socker poröst. Sätt ugnen på 175°.
2. Tillsätt de andra ingredienserna och arbeta snabbt ihop till en deg.
3. Rulla ut degen till tre drygt fingertjocka längder.
4. Lägg dem på plåtar med bakplåtspapper och platta till något.
5. Ställ in i mitten av ugnen i 10-15 minuter.
6. Skär längderna i sneda bitar då de fortfarande är varma.

Dessa kakor är verkligen busenkla att göra! ;) No joke.

Kommentarer
Johanna säger:

Åh vad gott!

2014-04-26 | 09:59:18
Bloggadress: http://jjohannas.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note