Träningen går framåt, wohoo!

Hejsan hoppsan allesammans!
 
Hur mår ni i kväll? Hoppas att allt är finfint med er! Här rullar det på i varje fall. Är rätt trött dock. Har både hunnit plugga och ta en kvällspromenad - leka på lekplatsen, gunga. Gör nu inte särskilt mycket, utan softar i soffan till go musik! Inte helt fel, if you ask me. Vilket du självfallet gjorde. Kan inte tro någoonting annat vettu. ;)
 

Egopics i omklädningsrummet på gymmet, kanske inte så värst svårt att lista ut. Men det kanske är någon som hade grubblat på den "karamellen" i fall jag inte skulle berätta. Vem vet? Ingen som vet, ingen som vet.

Ey! Nu tänkte jag gå igenom en del av min onsdag. I morse var jag sannerligen uppe med tuppen vill jag lova.
Vill ni gissa? Inte? Okaaj, min lite lagom trötta kropp tog sig upp 04:45 (läs:ledig). Haha, om jag tyckte att det var tidigt senast då jag och Cecilia skulle träna klockan 08:00. Så var det rena drömmen om man jämför med denna gången. Jag cyklade hemifrån redan 05:40. Är inte det helt jävla gaalet?! Jodå. Typ inte en enda kotte, dessutom kallt och ruggigt (förstår varför ingen ville vistas ute). Fast väl framme så var jag taggad. Vi skulle köra ett grymt pass! Då måste man tagga till. Vi började med att köra baklänges crosstrainer (som förra gången) i 5 minuter. Därefter la vi mest fokus på armar och rygg, men tränade även benen. Passet slutade på en timme. Då avslutade vi det hela med att göra gimme five (det gör vi faktiskt varje gång) samtidigt som vi säger hur grymma vi är! För det är vi ju helt klart. :D
 
Btw, det här är en rolig övning! Men jobbig, fast det ska det ju vara. Det är bara att DU och kroppen tycker att det är skitsegt när det tar emot. Helt mänskligt! Det häftiga är dock att jag körde denna övningen med 4 kg i söndags, men sedan gav Cecilia mig tydligen (visste inte det) en vikt på 5 kg och det gick väldigt bra. Känner att träningen går framåt för varje dag som jag kämpar på gymmet. Alltså två gånger i veckan.

Här är övningen:
hantelflyes
 
Bildkälla

Förberedande: Fäll bänken så den ligger plant, parallellt med golvet. Välj två hantlar av passande vikt och lägg dig på rygg.


Utförande:
Lyft upp hantlar så du har dem rätt ovanför axlarna med handflatorna invända mot varandra. Sänk sedan hantlarna i en kontrollerad rörelse mot sidorna så långt som möjligt. Lyft sedan upp hantlarna till utgångspositionen och upprepa övningen.


Kom ihåg:
Låt armbågarna vara något böjda under övningsutförandet.

Pssst.. jag har dock bara gjort den här övningen på golvet. Men detta borde ju trots allt funka lika strålande! Ni får pröva er fram helt enkelt. Svårare än så är det icke.


Hur går det för er? Har ni tagit in träning i vardagen? Precis som jag.
 

Kommentarer
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ säger:

Så tidigt skulle jag aldrig kunna träna. Är alltid sjukt illamående på morgonen och behöver flera timmar på mig för att komma igång:(

2014-05-29 | 07:09:17
Bloggadress: http://sessie.se
frida christina säger:

Duktig du är!

2014-05-29 | 07:31:27
Bloggadress: http://fridachristinas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note