Bloggbikten - en rad sanningar

Den fantastiska finlandssvenska bloggerskan Maria, som går under namnet Tidstjuven har hakat på en kul grej som finns inom bloggvärlden, nämligen "Bloggbikten". Bloggbikten går ut på att man ska svara ärligt på 11 stycken bloggrelaterade frågor. Jag vill självklart vara med! So here we go.

 
1. Hur många unika besökare har du per dag och önskar du att det var fler?
Jag har mellan 17-30 unika besökare per dag. Det beror på hur aktiv jag är på bloggen. Vilket oftast skiljer sig. Fast målet är att uppdatera tre gånger om dagen. Har dock märkt att ststistiken är lägre på sommaren än vad den är under våra andra årstider. Det har jag helt full förståelse för!

2. Kollar du din statistik flera än en gång per dag?
Yes, I do. Det är beroendeframkallande. Vill gärna hålla koll på vilka inlägg som är mest attraktiva. Det ger mig möjlighet att utveckla min blogg och sedan är det givetvis kul att se hur statistiken ökar.

3. Önskar du att din blogg vore större?
Ja, det gör jag. Fast det känns som att den växer mer och mer. Har just nu som en dröm att kunna leva på min blogg i framtiden. Jag tycker att det är riktigt roligt att blogga och har utvecklats sedan jag startade min allra första blogg år 2010.

4. Kopierar du andras idéer till blogginlägg?
Det är viktigt att hålla isär på kopiera och att inspireras. Skillnaden bakom dessa ord är av stor betydelse - fyller inte samma funktion. Jag inspireras hela tiden av andra bloggerskor/bloggare, men har aldrig kopierat någon idé rakt av, förutom denna lista som jag vet är tillåten att kopiera.

5. Vad drömmer du om i smyg då det kommer till din blogg?
Om att nå ut till fler människor, inspirera till att det ALLTID är värt att kämpa oavsett vilka motgångar man stöter på under vägen. Ge ALDRIG upp! #nevergiveup Det vore även kul om kommentarsfältet kunde få sig en skjuts! Vill ju lära känna mina läsare. Fast vet att det tar tid, men det får ta tid. :) Ni är värda att vänta på!

6. Ställer du upp din mat snyggt innan du äter, bara för att få en blogg- och instragramvänlig bild?
Haha nejrå. Varför skulle jag? Höhö.
 
7. Kommer du på dig själv med att tänka ”oj det där blir fint till bloggen” eller ”det där skall jag blogga om” eller ”jag köper det här för det kan bli fina bilder till instagram/bloggen med det”
De första påståenden har hänt ett x antal gånger. Bloggen är någonting som i stort sett alltid finns i mina tankar. Antingen jag vill eller inte. Ibland kan det faktiskt bli som ett stressmoment. Det sistnämna har jag däremot tänkt endast någon enstaka gång.
 
8. Tröttnar du någonsin på din blogg eller att blogga?
Absolut, det händer. Jag har haft en del bloggpauser under mina år som bloggare. Det har gått några månader och sedan har bloggsuget kommit tillbaka. Har aldrig lagt bloggen helt på hyllan. Blogga är någonting jag älskar att göra! Har bara vid dessa tillfällen känt att bloggen tagt alldeles för mycket tid från mitt liv och mina studier.
 
9.Vad tycker du om affiliatelänkar?
Jag har inga direkt åsikter om affiliatelänkar. Eftersom jag inte är särskilt insatt.
 
10. Känner du stress över din blogg eller om du inte uppdaterat?
Jag skulle säga båda delarna. Vill prestera så bra som möjligt vad gäller min blogg, vilket leder oss till sista frågan om uppdatering. Jag håller koll på när mitt senaste inlägg publicerades och kan känna stress om det har gått för många timmar. Det är någonting jag måste öva på att få bort. För det går inte att ha det så i längden. 

11. Delar du öppet din blogg på sociala medier eller känner du dig lite ”blyg” över din blogg?
Jag känner mig inte det minsta blyg över att dela min blogg öppet. Tvärtom ser jag det som en fördel att nå ut med bloggen på olika sociala medier. Alla är välkomna hit, både unga och gamla.
 
Har ni några andra frågor gällande min blogg? Tveka inte att ställa dem. Jag bits inte. :D

Kommentarer
miche - 17 åring med CP-skada och hydrocephalus ~ livsstil och bloggdesign säger:

Bra skrivet!!

SV: Brukar köra styrketräning, då jag måste anpassa träningen efter min sjukdom och smärtor :(

2015-07-17 | 21:04:20
Bloggadress: http://miche.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note