Tänker hitta en bra studieteknik och följa den.

Tjenixen goingar!

Den här tisdag var det ingen vanlig dag för Veronica. Utan det var hennes första skoldag. Minns ni att jag för några dagar sedan berättade att jag var såå taggad? Haha, det flög bort rätt snabbt när alarmet ringde klockan 06:15, men upp kom jag och är en sådan person som alltid försöker se det positiva. Vilket ger mig bättre förutsättningar för att få ut mycket av till exempel föreläsningar. Började 08:30 med kursintroduktion och sedan har det bara flytit på med två föreläsningar Mötet med den andra och Hållbar utveckling - den ekologiska dimensionen. Den första föreläsningen tyckte jag föll mig allra mest i smak. Otroligt intressant!
Det var dessutom riktigt roligt att träffa alla klasskompisar!
 
Jag har intalat mig själv att det här ska bli ett bra år med studier. Tänker hitta en bra studieteknik och följa den. Satte mig efter den sista föreläsningen i dag och kollade igenom mina anteckningar (jag antecknar ALLTID). Har även förberett mig lite inför föreläsningarna som äger rum i morgon. Känns riktigt bra! Det är någonting jag verkligen ska hålla vid liv. Fast då blir det att ha ännu bättre framförhållning.
 
Här kommer Björn Liljeqvists förklaringar till varför:



Haha, jag har till och med gjort en lista på Youtube som jag döpt till Studieteknik. Där jag lagt in de mesta av hans videos. Jag tycker att han är väldigt inspirerande och säger många bra och lärorika saker som kan vara bra att tänka på som student. Tips tips för er som framför allt pluggar på högskola eller universitet. Men ni som pluggar över huvud taget kan nog också få användning av detta.
 
Förresten... förutom skolan har jag varit på kör. Vår körledare kunde inte komma på grund av personliga skäl. Men vi träffades ett gäng - fikade innan och sedan körde vi igenom låtarna som vi ska sjunga på ett par sittningar. Det kommer bli riktigt roligt! Ser fram emot det. :)
 
Blir ni förvånade om jag säger att jag är trött efter den här dagen? Förmodligen inte. Det har i stort sett varit full rulle hela tiden. Kom hem en timme innan Idol började. Ställde mig och diskade samt la in kläder i garderoben. Kändes helt fantastiskt gött att slänga sig på soffan, vill jag lova och bara ta det lugnt!

Nu är det snart dags att sova, haha! För att orka med två föreläsningar. Natti natti sötisar! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note