Big Ben - den kända slagklockan

ÄNTLIIIGEN har jag fotograferat ståtliga Big Ben. Har sett massa bilder och velat göra det enda sedan dess, i söndags gick min dröm i uppfyllelse!

Big Ben är namnet på den kända slagklockan i Westminsterpalatsets norraklocktorn i London, Storbritannien. Klockan göts 1856 och blev färdig 1859. Big Ben befinner sig i mitten av centrum - brevid den Engelska Kanalen, Themsen. En av Londons kändaste sevärdhet. Den är nästan 100 meter hög. Big Ben är upp till 96,3 meter upp i luften. De första 61 m är själva klocktornet, ovanför reser sig en mäktig spira. Big Ben består av fyra klockor då tornet är fyrkantigt.

Jag personligen tycker VERKLIGEN att den här sevärdheten ska prioriteras när man är i London. Big Ben är nämligen lika vacker i verkligheten som han är på bild. Så sjukt oemotståndlig! Skulle kunna gifta mig med karln. Haha, nä skämt åsido. Inte kan man stå vid altaret för en klockas skull. Det skulle sett en aning knasigt ut.

Kommentarer
GoForFit säger:

Fina bilder! :)

sv: Var fantastiskt gott! :)

2014-05-13 | 13:55:25
Bloggadress: http://goforfit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note