Blog Award



Jag har blivit nominerad av Joy att svara på några frågor. SO HERE WE GOO! Förresten, tack för nomineringen.

Regler för awarden: 
♥ Tacka och uppmärksamma den som nominerat dig.
 Skriv 11 randomfakta om dig själv.
 Svara på dem 11 frågorna du fått i awarden.
 Skriv 11 frågor åt de du nominerar.
 Välj ut 11 bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig).


1. Innan jag nyser viftar jag oftast med armarna, haha! Fråga mig inte varför. Gör ni också det?

2. Jag ogillar folk som inte har sympati för andra.

3. Jag tycker om min dator väldigt mycket. Har haft den väääldigt länge. I flera år och den funkar fotfarande. Tumme upp när tekniken vill dig väl!

4. På senare dar har jag "dragit på mig" pälsallergi, så måste äta tabletter som motverkar allergin. It sucks...
 
5. Jag älskar att bjuda på mig själv. Gärna på min egen bekostnad. Folk som känner mig skulle troligen beskriva mig som glad, positiv, energisk, galen, envis, nyfiken, ironisk men otroligt trevlig! :)
 
6. Klarar inte av att fila naglarna eller om någon skrapar mot någonting. Jag ryser i hela kroppen och gör konstiga grimaser för att det skär olidligt i mina öron.

7. Jag har haft en kanin vid namn Puffi (fast från början döpte jag honom till Pelle, men sedan bytte jag.) Och då blev det Puffi. Mycket sötare! I alla fall. Han blev nästan hela 8 år och han var världens bästa kanin, bästa vännen, en axel jag kunde luta mig emot, trots att han ibland bet mig för att säga ifrån: "att nu vill inte jag gosa mera med dig, Veronica. Släpp ner mig för guds skull!" Fina minnen man har. Min gulleponke!
 
8. Hemma hos min familj så har jag fått smeknamnet "papegojan" just för att jag pratar så mycket. Jag kan väl hålla med dem, höhö! Jag tycker om att prata. Excuse miiiaaaooo!

9. Någonting som jag fick höra i grundskolan, att vara scout var töntigt. Men jag höll inte med. Tänk vad mycket bra grejer man lärde sig, göra upp eld, binda knopar, surra stolar (haha, den gången då jag skulle testa vår egen surrade stol... ramlade den ihop, hoppsan sa!) och så vidare. Våga aldrig säga att det är töntigt att vara scout. I så fall är det du som är töntig.

10. Mitt favoritmotto: "Tar det som det kommer"

11. Har aldrig haft ett förhållande.

 
Vart köper du helst dina kläder?
Jag köper gärna mina kläder på Ullared och Second Hand (billigt ju.) Fast jag tycker även om Gina Tricot och H&M. Just nu är dock inte min ekonomi den bästa. Så jag föredrar billigt.

♥ Har du någon crush på en kändis?

Naj, inte någon som jag bara: "O.M.G, shit han är så jävla snygg och bra. Gift dig med mig?!)" Fast Channing Tatum är inte helt fel att vila ögonen på... ;) Jag menar, kolla bara... *dreglar lite*
 
Vem är din bästa vän?
Vore konstigt om ni inte har märkt det. Bortsett från er nya besökare. Sanna blir svaret helt utan tvekan! Vissa gånger känns det som att vi skulle kunna vara tvillingar. Tänk vad bra internet är ibland! Here is my lady and me:
 
Vilken är din favoritlåt just nu?
"Thinking Out Loud" - Ed Sheeran. Helt underbart fin! Vill vara kär när jag hör denna låten. True story.

Vem var din första kärlek?
Haha, det var på dagis, en tjejtjusare, som jag och min vän var kära i samtidigt. Minns att jag fick en skiten men söt liten nallebrosch av honom. Så himla gulligt! ^.^ Frågan är dock om min vän också fick en present? Hmm...

♥ Vilken är din favoritfilm och varför?
"Sweet Home Alabama". Just för att jag älskar filmer där ett par till en början är osams, men i slutet inser de att dem inte kan leva utan varandra och filmen avslutas med en filmkyss. Hur puttinutti? Lika sött som honung är.
http://4.bp.blogspot.com/-Uf_Zb76jurc/UarpnkCU9FI/AAAAAAAABK0/Dnc_4VdF71E/s640/tumblr_m7jovcDwTD1r71o7yo1_500.gif

Vad är din största dröm?
Att gifta mig rik. Haha, nämen oj! Vilken svår fråga. Får nog suga på den karamellen.

Om du färgade ditt hår till en helt crazy färg, vilken skulle det då vara?
Limegrönt, definitivt.

Vad var det första ordet du sa som liten?
"Kan själv", nä men vet faktiskt inte. Men har för mig att mamma sagt att jag uttryckte mig så när jag var 3 år.

Vilket är ditt drömresmål?
Australien. Det har det faktiskt varit ett tag nu. Hur härftigt vore inte det? Se kängurun hoppa omkring med sin lilla unge i pungen. Upptäcka hur många giftiga djur det finns i världen. Haha, nej tack. Men det skulle i alla fall vara riktigt spännande att åka till Australien! Utan tvekan.
 
Handväska, ryggsäck eller tygkasse?
Båda delarna. Fast oftast använder jag handväska och ryggsäck. Tygkasse blir det mest när jag ska sitta ute på balkongen och plugga eller teckna. Då är det lätt att rafsa ihop lite saker och slänga ner i kassen. Hur awsome?



1. Har du några syskon?
2. Vad skulle du ta med dig till en öde ö?
3. Hur spenderar du helst din dag?
4. Om du kunde resa vart du ville... Vilket resmål skulle det bli?
5. Har du något favoritdjur?
6. Vad värdesätter du högst i ditt liv?
7. Vill du ha barn i framtiden?
8. När började du blogga och till vilket syfte?
9. Finns det någonting du avskyr?
10. Har du skilda föräldrar?
11. Vilka är dina drömmar och mål?

Och de nominerade är... *FANFAR*

Charlotta, William, Linn, Calle, Vilma, Madeleine, Ida, Mathias, Amanda, My och Cecilia

Kommentarer
Jonna :D♥ säger:

Kul :))

2014-07-01 | 15:34:22
Bloggadress: http://godiisqueen.blogg.se
Clin säger:

haha jag ser mig själv framför mig när jag läste om när du nyser. Så jag :)
Viftar som en galning innan och alla bara tittar på mig ;)

2 kuddar!? Jag sover alltid med 4, minst. Har just nu 8 i sängen.
Men måste ligga på 2, krama 1 och ha en mellan knäna. Galet!?
Ett tjockt täcke går också bra men är ändå inte riktigt den rätta känslan haha.

Hur har din dag varit?

2014-07-01 | 18:59:44
Bloggadress: http://emmaclin.blogg.se
Amanda [SPONTAN] säger:

Tack för nomineringen! :) Får se om jag lyckas skriva ihop något :)

2014-07-01 | 19:28:15
Bloggadress: http://spontan.blogg.se
V I L M A L A ♔ säger:

HJÄÄÄLP är nominerad, men det får jag väl göra haha :D kram på dig ❤❤

2014-07-01 | 19:29:25
Bloggadress: http://vilmala.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note