Wow, vilken grym Gospelkonsert!

Musik skall byggas utav glädje
av glädje bygger man musik. - Lill Lindfors
 

Woow, som sagt. Vilken grym Gospelkonsert jag både har fått se och lyssna på. Min gamla kör hade Jubileumskonsert (de firade sina 15 år som kör) i Gustav Adolfs kyrka i Borås denna söndagskväll. Helt fantastiskt!! Kunde inte känna mig mer stolt då jag satt i publiken och svängde loss med både huvud, ben och fötter. Jisses! Känns såklart jättetråkigt att lämna detta härliga gäng... Men musik för mig är precis som Lill Lindfors sjunger: "Musik skall byggas utav glädje av glädje bygger man musik". Låtarna fick mig inte att känna så till sist och då fick det bli såhär. Jag följer bara mitt hjärta!

Jag bjuder på ett par härliga bilder från Gospelkvällen till ära!


Om någon av er i kören läser detta. Ni var helt fantastiska ikväll. Det var såå roligt att komma och lyssna på er! Tack för all den värme och omtanke ni gav mig som nykomling. Det är något som ALDRIG kommer kunna suddas ut. Körhelgen är också ett sådant fint minne jag ALLTID kommer bära med mig vart jag än går, vilka skor jag än må vandra i. Ett STORT lycka till allesammans!! Ni är BÄST.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note