Våga visa att du inte alltid klarar av allting själv



Våga visa att du inte alltid klarar av allting själv utan behöver hjälp. Många tror att det är en svaghet att visa och be om hjälp men tvärtom är det en styrka. Det krävs mycket att visa sina svagheter.

Med de orden tar jag hjälp av de resurser som finns. Hade därför en bokad tid hos dyslexipedagogen på skolan i dag (jag har inte dyslexi) men känner att jag behöver stöd, råd och pepping. Under mötet tipsade hon om talsyntes, vilket betyder att en datorröst läser igenom ditt skolarbete. Så nästa vecka ska jag testa hur det funkar! Alla sätt är bra förutom dem dåliga brukar man ju änna säga. Vem vet kanske det här är en bra grej?!

Förutom detta har jag gjort massa roliga vardagssysslor... Diskat, tvättat och sist men inte minst handlat och det är något av det tråkigaste som existerar på denna jord. Helt seriöst?! Jag skulle väldigt gärna vilja ha en personlig assistent som kunde sköta det åt mig!

Nåväl, har även pluggat denna onsdag. I morgon ska min komplettering bli klar.

Nähä duuu! På tiden att sova nu... ligger nerbäddad under min fina hjärtfilt och rostäcke. Vi allesammans säger god natt och hoppas ni får sov så superhejdundergott! ★

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note