Trött och seg i hövet



Mina supermysiga tofflor på och min fina kudde får dessutom vara med på ett litet hörn.

Jag tror tanken på att väder påverkar oss människor sjukt mycket. Men jag vet även att med rätt inställning kan man komma väldigt långt. En regnig dag kan bli riktigt bra och rolig. Det beror helt och hållet på vad du väljer att göra under dagen.

Många som känner mig beskriver mig alltid som glad och positiv. Självklart kan jag också vara negativ. Fast försöker ändå oftast hitta något positivt i allting. Livet blir betydligt lättare att leva då, än om man skulle lägga sin energi på att vara butter och tvär jämt och ständigt. Så mitt tips till er. Trots att verkligen allting har gått åt skogen. Testa att le och låtsas i alla fall som att du har haft en riktigt härlig dag! Kan faktiskt funka vissa gånger. :)

Vilket tankesätt har du i livet. Är du positiv eller negativ?

I dag är jag trött och seg i hövet som rubriken lyder så vackert. Det har varit en lång dag i skolan, men jag har gjort något bra utav det. Väl hemkommen hoppade jag i mina supermysiga tofflor och slängde mig i soffan (kommer antagligen somna vilken sekund som helst). Positiva tankar mår du bättre av och det har jag i det här fallet skapat så ruskigt enkelt genom endast ett par tofflor som blir en mysfaktor för just mig! ♥

Har ni någon mysfaktor som får er att må extra bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note