Tjo och stim...

I dag har jag varit extra trött i huvudet. Det har varit tjo och stim, mer än vanligt... Jobbade från 08:00-17:00 och vi var totalt 15 barn på förskolan (tills det droppade av några). Det är alldeles på tok för många om ni frågar mig! I skolan pratar vi oerhört mycket om hur viktigt det är att se Det enskilda barnet men hur tusan ska det gå till med sådana stora barngrupper?! Man gör i alla fall sitt allra yttersta för att uppfylla det.

Konflikter växer och frodas liksom ogräs... Tycker att konfliktlösning kan vara riktigt svårt ibland. Andra gånger är det lättare. Det beror på hur situationen ser ut och om barnet/barnen är villiga att lyssna på vad du säger. Bortsett från detta får barnen mig väldigt ofta att le. Barn är så impulsiva och härliga! Ingen dag är den andra lik. :) Precis vad jag gillar!

Hur mår ni denna onsdag? Med mig är det bra dock rätt trött bara. Ska göra i ordning mig för sängen och sedan bums sova. Blir att gå upp tidigt i morgon! Klockalarmet ringer 05:15. Natti natti, dröm söta drömmar underbaringar. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note