Hur kär får man bli?

Jag bara älskar romantiska ungdomsromaner. Det pirrar så där härligt i kroppen när man läser dem. Jag själv har aldrig varit kär, undrar om det kommer kännas likadant för mig som författarna beskriver att sina karaktärer känner när de för första gången möter kärleken.

Har läst många böcker av Katarina Von Bredow. Hon skriver så otroligt bra ungdomsromaner om omöjlig och förbjuden kärlek. Hennes sätt att skriva fångar en direkt, man vill inte släppa boken ur sina händer en sekund. När du väl börjat läsa kan du inte sluta.



"Om inte om vore, tänkte jag. Om inte om vore skulle jag bli kär i Adam. Hur kär som helst. Blossande, vanvettigt gnisterkär. Ursinnigt sprängförälskad. Men nu var ju om. Och bara själva tanken på att bli kär i Adam var totalförbjuden, straffbar, ohygglig och fruktansvärd. Ändå tänkte jag den. Ändå fladdrade kolibrin där inne. Trots att om var."

Här finns det omöjliga valet mellan bästisen och kärleken. Här finns djupa familjekonflikter. Vuxna som sviker. Här finns ett fenomenalt skickligt porträtt av en konflikträdd pappa som duckar för alla problem. Framförallt finns det stora problemet med att kunna säga som det är- innan det är för sent.


Källa

Kommentarer
justdenmartina säger:

Jag har läst flera böcker av henne och jag älskar de böckerna :)
Det är awesome att vara kär, i rätt person som är bra för en :)

2013-05-18 | 08:51:58
Bloggadress: http://justdenmartina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note