Musik ska byggas utav glädje!


Vi har i ett par veckor haft ett bildprojekt "Vem bor i lådan?" och i dag hade vi redovisning. Jag valde temat musik. För att jag älskar musik och vet att de allra flesta barn gör det (ska ta med mig lådan till min VFU) kan därför vara en fördel om det är intressant för dem också. Dessutom stimulerar musik barns förmågor att till exempel träna på att lyssna och tala. Min tanke kring lådan är att jag ställer frågan: "Vad finns i lådan?" Då är jag nästan helt säker på att det kommer leda till ett långt samtal mellan mig och barnen. Kanske tar fram gitarren, vem vet? Kommer i alla fall bli riktigt spännande att se barnens reaktioner när denna låda dyker upp. Kan knappt bärga mig!!

Kommentarer
Lotta säger:

Sv: Jaa, det får man göra :) Men det är riktigt bra för att komma igång och plugga en lördagskväll ialla fall =)

2013-04-08 | 21:46:40
Bloggadress: http://olesenstjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Pink Blinking Music Note